Erkki Mäeväli Hooaeg on avatud ka sisevetel

Tänasest tohib ka siseveekogudes haugi püüda ja seda tegid päris mitmedki kalastajad, kes hommikul veekogudele olid liikunud. Ka mina olin nende seas, kes varakult end kalale oli sättinud. See on juba traditsiooniks kujunenud, et esimesel püügipäeval käin tiiru kalal ära. Eelmisel õhtul varustus üle kontrollitud ja valmis pandud ning hommikul polnudki muud, kui kalale.

Kalale jõudes oli juba esimesi kalastajaid märgata aga mina ei lasknud neist end segada ja asusin oma kohtades püüdma. Ei olnudki vaja kaua oodata, kui esimene haug oma asukoha reetis ja järgmise viske sinna suunda tegin. Natuke kerimist ja „põmm“ otsas oligi. Ilus 5kg kaaluv haugipurikas, mille vabastasin peale kaalumist. Edasi püüdma ja näha oli ka rohkem liikumist teiste kalastajate poolt, sõideti rahutult siia ja sinna. Mina aga ei lasknud ennast häirida ja püüdsin oma plaani järgides edasi. Vahepeal asukohta muutes ja järgmist augu äärt kammides oli järgmine haug otsas ja sel korral näitas kaal 5,3kg ja kohe peale seda veel üks 5,2kg kaaluv haug. Mõlemad ujuvad rõõmsalt edasi ja ajavad oma toimetusi. Just kui olin viimase haugi vabastanud sõitis sõber Rein minu juurde, et aitaksin tal kala kaaluda ja pilti teha. Tal oli paadis ilus 8,5kg kaaluv haugimamma. Kaalusime ja pildistasime kala ning ka see iludus sai jälle vabaks ja toimetab kenasti vetesügavustes edasi. Sel hetkel olime teiste kalastajate poolt täiesti ümber piiratud. Siinkohal panekski teistele südamele, et pole vaja ronida külje alla, ruumi on küll püüdmiseks. Püüdke ise ja laske teistel ka püüda rahulikult.

Suundusime Reinuga teise kohta ja seadsime end uues kohas püügivalmis. Saime sealtki ilusaid kalu, eks Rein kirjutab ise aga minul tulid nüüd 6,2kg ja 6,5kg kalad järgmisest kohast. Lisaks oli mitmeid suuri võtte veel, mida ei realiseerinud ja paar ujumist paadini.

Vahepeal oli ka sõber Elari helistanud ja avaldanud soovi paati tulla. Ütlesin, kus püüan ja et võtan ta kaldalt peale, kui sinna tuleb. Kokkulepitud ja vahepeal helistas veel mulle ja nagu ikka võtab kala just sel hetkel, kui telefon tiliseb ning kuna olin mobiili haaramas, ei saanud kala korralikult haakida ja minema ta läkski. Seejärel võtsin sõbra peale ja nii nagu ilmateade lubas hakkas ka sadama.

Seda väikest sadu trotsides oli mul vahepeal veel üks äge võtt ja siis oli sõbra kord. Kala otsas ja päris ilus. Juhendasin veel, et ära paadi alla lase ja anna sidurit järgi. Kala tegi paar sööstu ja tuli juba paadi poole, kui mainisin, et annaks veel järgi ja siis käis plaks ja läinud ta oligi. Sõber vaatas nukralt minu poole aga teha polnud enam midagi, sest eks ta ise süüdi oli, et rohkem järgi ei lasknud. Ütlesin, et järgmiseks korraks olgu uus varustus ostetud, muidu kaasa ei saa. Sidus siis uue trossi otsa ja peale asukoha vahetust oli jälle kontakt kalaga ja minul üks 3kg haug ka otsas, mille küpsetamiseks kaasa võtsin. Paar võttu veel aga suht vaikus siis. Ilm muutus hullemaks ja vihm oli vahepeal väga tugev ning tuulgi oli suunda muutnud ja head see tavaliselt ei tähenda. Viisin sõbra natukese aja pärast kaldale, et küll siis teinekord jälle läheme.

Algselt oli omalgi plaan minema minna aga kuna sadu jäi väiksemaks otsustasin veel ühte kohta proovida. Suundusin teise kohta ja vahetasin lanti ka, kui varsti nägin kala. Otsa veel ei jäänud aga lootust oli. Natuke loopimist ja siis vahetult enne paati otsa ta jäigi, konksud ilusti kurgus ja trall läkski lahti. Siia ja sinna ning paadi alla ja eemale, kuid võitjaks jäin ikkagi mina ja kala sai ilusti kahva. Seejärel oli tükk tegemist, et konksud kurgust kätte saada ja konksude tagant paistis ka kõhus oleva kala sabaots ning kõhuski oli tunda mitu kala veel lisaks. See näitab, et kalal on suur isu. Kalal lant suust välja lõpuks ja kiirelt kaalule ning tulemuseks 7,5kg. Kala kaalutud ja väike klõps ka ning vette tagasi ta läkski. See on üks ütlemata hea tunne, kui saad ilusa kala landi otsa ja samas peale seda ta ka uuesti vabastada. Selle iludusega tegin ka päevale lõpu ja suundusin kodu poole.

Ilusat hooaega kõigile ja olge mõistvad üksteise suhtes!